Marketing gaat over het vertellen van verhalen en het vertellen van interessante verhalen waar mensen naar willen luisteren. Als je weet hoe je verhalen moet vertellen, en dit effectief kunt vertellen op Facebook en online, zullen mensen gehecht raken aan jou en je verhaal, wat resulteert in branding, langdurige affiniteit en betrokkenheid. Dit vertaalt zich vervolgens naar dollars en centen. Mensen zijn op zoek naar relaties, en relaties zijn verhalen.
Het grootste modewoord koop tiktok volgers op het gebied van online marketing is Social Media Marketing. Sociale media betekent een platform dat sociaal is, met heel veel mensen, en vanwege de veelheid aan mensen wordt het een medium voor reclame, marketing, branding en public relations.
Social Media is onderverdeeld in 4 categorieën:
1. Wiki’s – samenwerkingsplatforms die teamgebaseerd projectbeheer mogelijk maken, verspreid over verschillende geografische teamleden.
2. Forums – opinie- en thread-communicatieplatforms in de vorm van Facebook-fanpagina’s of -groepen of zelfs websites.
3. Blogs – zakelijke blogs die discussiëren over een bedrijf en ijdelheidsblogs die discussiëren over het persoonlijke leven. Blogplatforms maken commentaar en interactie met het lezende publiek mogelijk.
4. Sociale netwerken – zoals Facebook en zelfs YouTube en Twitter waarmee mensen foto’s, statusupdates en video’s kunnen delen.
Zoals zijn naamgenoot, Social betekent mensen, en mensen betekent verhalen.
Om succesvol te kunnen marketen op Social Media, moeten marketeers leren zich te concentreren op het vertellen van verhalen. Door die verhalen te gebruiken en deze te koppelen aan betekenis, kunnen marketeers vervolgens bewustzijn, gehechtheid en affiniteit verzamelen, wat zich vervolgens zal vertalen in volgers op de lange termijn en uiteindelijk in verkoop en winst.
Onthoud dat elke persoon een verhaal in kaart brengt, en het juiste verhaal kunnen vertellen waarin ze zich kunnen inleven, is de nieuwe cruciale vaardigheid voor marketing van vandaag, vooral op socialemediaplatforms.
Vincent Cheng is een online marketeer met 7 jaar online marketingervaring en is een oprechte online marketingcoach van JeVince Solutions [http://www.jevince.com]. Hij is ook de maker van het BlueTail (TM) online marketingsysteem dat meer dan 1000 eigenaren van kleine bedrijven over de hele wereld heeft geholpen via zijn thuisstudiecursus en via een gepubliceerd boek met dezelfde naam.